5 lucruri de facut cand stam acasa?

Stim, e greu sa stam acasa cand stim ca pana mai ieri aveam o zi atat de agitata, fugeam dintr-un loc in altul, aveam “libertarea” de a iesi la o cafea, la un restaurant sau la un teatru. Stim ca economia noastra sufera si va suferi de acum, mult timp. Dar, mai stim ca doar stand acasa, putem ajuta, putem preveni ba mai mult, putem salva vieti.

Dar, pana reusim sa scapam din acest infern, ce facem cand stam acasa? Cum reusim sa trecem de fiecare zi, fara sa “o luam razna”?

In primul rand, trebuie sa vedem partea pozitiva. Avem mai multe oportunitati decat neajunsuri in aceasta situatie.

Sursa: Google

Izolarea, frica si reducerea contactelor sociale impuse odata cu starea de urgenta pentru combaterea epidemiei de Covid-19 sunt provocari majore pentru psihicul uman, care vor incepe sa se faca simtite in cateva saptamani, spun psihologii.

Aceasta izolare este o „vacanta” impusa, insa ea poate fi benefica pentru noi.

Eu cred ca o saptamana, poate chiar doua spatamani putem fi inclusi in relatiile familiare si putem face ordine in jurul casei, in apartament. Este bine sa respectam un ritm nou creat, dar bine definit si stabilit, pentru a trece cat mai usor de aceasta perioada.

Dupa care vor veni deja si perioadele gandurilor si atunci este bine de facut un plan de viata pe urmatoarele luni. De exemplu, puteti avea un orar stabilit cu ce veti face in fiecare zi. La ce ora va treziti, la ce ora gatiti, sau faceti sport etc. Important este ca acesta sa fie bine stabilit.

Comunicarea.

Desigur, comunicarea cu familia, daca sunteti o familie mai mare sau cu cei apropiati. Daca nu, cat stam acasa, comunicarea pe siteuri de socializare, crearea unor grupuri de interese, grupuri de sustinere. Insa daca folosim siteurile de socializare, nu trebuie sa ne concentram doar la stirile legate de pandemie. De ce? Ar fi bine sa incepem sa citim informatii pozitive, sa radem, sa glumim, sa spunem bancuri, sa ne uitam la seriale si comedii.

Este bine sa nu mergem pe ideea ca trebuie sa ne impunem sa trecem peste aceste “greutati”. Din contra, este nevoie sa ne calmam si daca, de exemplu, cu o saptamana in urma, ieri, alaltaieri chiar, noi inca ne puneam scopuri, atunci din ziua de astazi accentul trebuie de pus nu pe scop, dar pe proces.

Adica observam ce se intampla, lucrurile simple: floarea care a inflorit pe balconul tau, mancarea care a iesit delicioasa etc. Pur si simplu putem lenevi putin, nu e neaparat sa avem un scop: putem dormi, croseta, putem sa ne facem un automasaj sau chiar un tratament facial. Si asta ne ajuta la micsorarea anxietatii care apare pe timpul izolarii.

Sportul.

Sunt o multime de programe pe internet sau pe Youtube. Atunci cand facem sport sau orice activitate fizica unul dintre hormonii care incepe sa se elimine in corpul nostru este serotonina si serotonina, de fapt, duce la o stare pozitiva, la rezistenta organismului, creste imunitatea, deci, ne ajuta sa trecem cu bine peste aceste dificultati pe care le avem nu doar noi, ci toata lumea.

Sursa: Google

Proviziile.

Din pacate, cand stam acasa intram in panica si ne gandim ca nu o sa ne ajunga mancarea. Este mancare, va fi de mancare, ba mai mult, nu vom muri de foame. Dar, pe de alta parte, putem face o detoxificare a organismului, adica mancare mai putina, de ce nu, o dieta mai echilibrata, cu ore mai exacte ale meselor, cu mese echilibrate, gatite in casa, mult mai sanatoase. Abuzul de mancare nu este tocmai sanatos, va dati seama ca daca nu avem la fel de multa activitate, energia sau kilocaloriile nu se ard la fel ca in trecut. Nu vrem ca atunci cand vom iesi din izolare, pe o vreme frumoasa de primavara/vara sa ne trezim cu kilograme in plus . De aceea e foarte bine sa avem o dieta echilibrata, sa ne hidratam dar si sa facem cat mai multa miscare, sau de ce nu…sa dansam.

Parintii cu copii mici.

Nu este usor atunci cand cei mici sunt “pe capul nostru” si noi, parca nu am mai exista.

Totodata situatia poate fi luata ca o reflectare a ceea ce ne-am fi dorit intodeauna, o familie unita. Fie ca suntem doar tu cu micutii, fie ca suntem impreuna cu toata familia, trebuie sa incercam sa facem cat mai multe activitati impreuna, putem, daca avem posibilitatea sa stam cu copiii si in schimburi, pentru a putea beneficia si de putin timp pentru noi. Si, sa privim partea pozitiva. Cand ati avut atata timp sa va cresteti VOI copiii? Stilul nostru de viata a fost atat de haotic si de incarcat, incat nu am avut niciodata cu adevarat, timp de calitate, cu copiii nostri.

Acum putem deveni mentori, profesori, prieteni, parteneri de joaca, sa incepem noi sa schimbam viata noastra chiar de astazi. Da, intr-adevar, copiii au mai multa energie decat noi. Noi adultii vrem sa stam un pic mai linistiti, sa stam un pic in pat. Aici vine, din nou, remediul internetului pe care, cu o saptamana in urma multi dintre noi ziceam: „nu-i dau tableta”.

Eu cred ca a venit timpul poate sa fim mai toleranti si la tableta sau la calculator. Dar, le puteti folosi in scop educational, cum ar fi: „Hai sa invatam engleza!”, pentru ca sunt o multime de desene animate in engleza; sau: „Hai sa invatam sa desenam”.

Spre exemplu puteti avea un orar comun in care o sa faceti sport de dimineata, dupa care gatiti impreun. Mai tarziu va ocupati de taskurile voastre, timp in care, puteti sa va alocati cateva minute pentru mine.

Deci, eu cred ca in momentul in care ne intrebam “Ce sa fac cu copilul meu?” trebuie sa intelegem ca e cazul sa le acordam copilului timp calitativ, nu cantitativ.

Sursa: Google

Gaseste timp pentru tine.

Fie ca ai sau nu ajutor pentru cel mic, trebuie sa gasesti si timp pentru tine. Timp in care sa citesti, sa te relaxezi, sa meditezi, sa gandesti, sa te regasesti.

Poti citi carti pe care poate nu ai avut niciodata timp sa le citesti.

Poti sa te rasfati cu un scrub corporal facut din zat de cafea cu ulei de masline, benefic pentru celulita.

Iti poti face un automasaj pentru a-ti relaxa musculatura sau poti sa-ti faci un masaj facial cu ulei de cocos.

Seara, poti face o baie fierbinte sau poti bea un pahar de vin.

Poti incerca Yoga, meditatii sau chiar asculta muzica. (exista foarte multe programe pe Youtube).

Nu in ultimul rand, poti chiar sa stai cateva minute, cu tine, pentru a te gandi la tine, la viior, la planuri, la orice te face sa te simti mai bine.

Sursa: Google

In concluzie

Nu trebuie sa luam acest stam acasa ca pe o povara. Trebuie sa ne ajute sa ne recontectam cu noi insine. Sau sa reflectam, sa ajutam, sa fim solidari, sa ne dam seama, cu adevarat, ce este important in viata.

Noi, echipa New You, vom incerca, in urmatoarele zile, sa va dam cateva idei pentru acele minute “pentru voi”.

Va dorim sa fiti sanatosi si sa ne revedem cat mai curand, cu zambetul pe buze, pentru a va relaxa, pentru a fi “new you”.

https://www.newyouspa.ro

0 0 vote
Article Rating

Copyright ©2020  Toate drepturile rezervate.

Realizat de UNY WEB DESIGN

2
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x

Folosim mai multe tipuri de cookies destinate realizării unei navigări sigure și pentru:

-comunicare facilă prin butoane de contact, formulare
-direcționare către platforme de rețele sociale
-butoane de partajare a conținutului Politica Cookie